فناوری شناختی| پرورش و تربیت کودکان استثنائی ارتقا می‌یابد

فناوری شناختی| پرورش و تربیت کودکان استثنائی ارتقا می‌یابد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 84712
ستاد علوم و فناوری‌های شناختی و سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی با رویکرد ترویج دانش شناختی در راستای ارتقای، ارتقای یادگیری و پرورش، همکاری می‌‌کنند.

به منظور ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و افزایش سرمایه شناختی درسطح جامعه ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی  و سازمان  آموزش و پرورش کودکان استثنایی تفاهم نامه همکاری مشترک مبادله کردند.

 

محمد تقی جغتایی مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درامور آموزش با اشاره به همکاری مشترک و بلندمدت با سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی گفت: این همکاری در قالب یک تفاهم‌نامه همکاری با هدف شکل دادن، مجهز کردن و راه اندازی مرکز جامع علوم شناختی در زیر مجموعه سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی آغاز شده است.

وی همچنین از  تجهیز و راه اندازی مراکز جامع ارزیابی، تشخیص و توان‌بخشی جهت ارزیابی و مداخله‌ به‌هنگام درسراسر مناطق کشور گفت و ادامه داد: بر اساس این توافق، همکاری‌ها در زمینه ساخت، اعتباریابی و هنجاریابی ابزارهای غربالگری و تشخیصی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدو ورود به دبستان و پیش دبستان و دیگرمقاطع تحصیلی ادامه می‌‌یابد.

 

کمک به ارتقای شناختی کودکان استثنائی

طراحی، ساخت و اعتبار بخشی ابزارهای تشخیصی و مداخله ای مبتنی بر علوم و فناوری های شناختی، ایجاد کارگروه‌های مشترک تشخیصی و آموزشی مطابق با شیوه‌نامه اجرایی، تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی مشترک،تولید وانتشار منابع علمی، شناسایی دانش‌آموزان مستعد و دارای نیاز ویژه با هدف بهره‌برداری این دانش‌آموزان از خدمات آموزشی و امکانات آموزشی، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی و پژوهشی و نیز تبادل اطلاعات درحوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوری‌های مرتبط با علوم شناختی و یادگیری از دیگر بخش های همکاری مشترک میان طرفین است. 

 

سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی نیز در راه اندازی و به‌سازی مراکز جامع ارزیابی، تشخیص، توان‌بخشی ، ایجاد کارگروه‌های مشترک و ارتقای ظرفیت‌های شناختی دانش‌آموزان بستر مناسب برای تهیه بسته‌ها و ابزارهای استاندارد و تأیید شده‌ ستاد فعالیت می‌کند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای توسعه زیست بوم دانش علوم شناختی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی از برگزاری همایش، اعلام فراخوان و اجرای کارگاه‌های علمی-پژوهشی به صورت حضوری و مجازی و دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای دانش شناختی و توسعة توانمندی‌ها و قابلیت‌های کارشناسان و پرسنل سازمان آموزش و پرورش  کودکان استثنایی حمایت می کند.

 

این همکاری زمینه و بستر لازم را برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی فراهم و سبب سامان‌دهی و توسعه زیست بوم شناختی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی  و افزایش سرمایه شناختی در سطح جامعه را فراهم می‌کند.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مهارت‌های شناختی و تربیتی بر بستر فضای مجازی توسعه می‌یابد
مهارت‌های شناختی و تربیتی بر بستر فضای مجازی توسعه می‌یابد
00/10/05 - 13:24
اقدامات انجام شده برای ارتقای مهارت‌های شناختی کودکان چیست؛ آموزش مجازی در دوران کرونا رونق گرفت
اقدامات انجام شده برای ارتقای مهارت‌های شناختی کودکان چیست؛ آموزش مجازی در دوران کرونا رونق گرفت
00/02/26 - 10:08
پرورش مهارت‌های شناختی؛ توانایی‌های کودکان و نوجوانان ارتقا می‌یابد
پرورش مهارت‌های شناختی؛ توانایی‌های کودکان و نوجوانان ارتقا می‌یابد
99/11/20 - 11:25
بیشتر بخوانیم